"Milk-i Bekâdan Gelmişem, Fânî Cihânı Neylerem" ilahisiniAhmet Özhanseslendirmiştir


Milki beka'dan gelmişem fani cihanı neylerem kim söylüyor?

"Milk-i Bekâdan Gelmişem, Fânî Cihânı Neylerem" ilahisini Ahmet Özhan seslendirmiştir

Ayrıca, bu ilahiyi söyleyen diğer bir kişi de Yusuf Keleş'tir ve eser müziksiz olarak YouTube'da mevcuttur

Milk-i bekadan gelmişem ne demek?

"Milk-i bekâdan gelmişem" ifadesi, Yunus Emre'nin bir ilahisinde geçen ve "asıl vatan olan beka mülkünden gelmişim" anlamına gelen bir sözdür. Bu ilahide, insanın asıl vatanının ahiret olduğu ve dünyaya geçici bir süre için gönderildiği ifade edilir. İlahinin ilgili kıtası şu şekildedir: >Milk-i bekâdan gelmişem Fânî cihânı neylerem Ben dost cemâlin görmüşem Hûr-i cinânı neylerem.

Milki Bekadan Gelmişem hangi makamda?

"Milk-i Bekâdan Gelmişem" ilahisi, gerdaniye makamında bestelenmiştir. Ayrıca, aynı ilahinin hicaz makamında bir bestesi de bulunmaktadır.

Mülki bekadan gelmişem sözleri kime ait?

"Mülk-i Bekadan Gelmişem" sözleri, Yunus Emre'ye aittir.

Diğer Blog Yazıları